blum | 01 Jun, 2014 20:54
Dizajn modernog enterijera
Sta mozemo da nazovemo modernim nameštajem? Koncept savremenog enterijera podrazumeva multifunkcionalnom prostor koji ce odgovoriti na sve zahteve zivota u dvadeset prvom veku. Bez obzira da li je u pitanju sto, fotelja, kuhinja, plakar, zavesa ili čiviluk, principi su isti. Osnovni kriterijumi kojima se odredjuje moderan dizajn proizvoda su inovativnost, funkcionalnost, savremen izgled, tehnička izvodljivost i ekološki aspekt. Dinamičnost savremenog života i brzina promena imaju veliku ulogu u dizajnu nameštaja i enterijera. Kvalitetno i profesionalno projektovanje zahteva puno znanja, veštine i temeljan pristup a sve u cilju stvaranja prijatnog ambijenta za boravak.
Preduslov da enterijer bude izveden na pravi način je kvalitetno urađen projekat koji podrazumeva:
Pronađite inspiraciju i ideje da vaš dom opremite moderno, život je isuviše kratak da bi ga proveli u lošem enterijeru.
blum | 03 Maj, 2014 18:58
Najcešće, za izradu nameštaja po meri se koristi univer. Razlog tome je prost - najjeftiniji je i najmanje posla oko njega ima. Kod univera se sve vrti oko cene. Trgovina materijalima je ovde unosna rabota. Imamo par velikih igraca (tzv. prva ruka): Darex, Artinvest, Dipo... koji drze monopol na uvoz i naravno - cenu. Bez obzira na proizvodjaca (Kaindl, Egger, Fundermax...) manje firmice uglavnom uzimaju od njih i glume neka vazna stovarista, ali realno jedva krpe kraj s krajem, jer njih table vec kostaju skuplje. Sto se kant traka tice, tu je mala privreda uzela stvar u svoje ruke pa moze da se nadje po gradu nesto povoljnije nego pre (Eurokant, Blazic, Kantex...) Realno, cene su dosta nize od originalnih abs traka (ovi strucnjaci uglavnom koriste pvc materijale) ali takav je i kvalitet. To je u redu, ali mnogi cesto uvaljuju kojesta a da i sami ne znaju sta imaju na lageru. U poslednje vreme cuju se abrovi po gradu o nekoj automatizaciji jedne vece firme koja se bavi ovim poslom. Navodno, pazarice masinu robota koji sam sece i kantuje neke sulude kolicine dnevno, a sve porudzbine bi bile usmeravane iz maloprodaja u jedan veliki centar. Odatle bi se opet razvozile gotove ploce nazad gde su prvobitno narucene. Ideja je verovatno da se smanje troskovi i sjebe konkurencija, a ne da se olaksa sirotim stolarima (ili da se bar malo smanji cena dalekobilo). Poucen slicnim iskustvima odranije (u kojekakvim reorganizacijama preduzeca ove delatnosti sam vec ucestvovao) cisto sumnjam u neki veliki benefit za bilo koga. Tu se malo prenebregava poguban uticaj ljudskog faktora, tj neko mora lepo da ukuca sve mere i uradi liste, a i neko ko ce to sve kvalitetno da organizuje, pa i kako ce postojeca radna snaga (koja ce da brojcano se prepolovi) da se uklopi u sistem. A sta se tice onog sljakera koji dobija manje od trista jura mesecno, i samo ceka da prodje radno vreme. Najmanje greske u ovakvom procesu mogu puno da kostaju i potrebno je puno vremena da se i najmanja glupost ispravi. Sve u svemu, bar kad je izrada namestaja u pitanju, alavost nije uvek zdrava stvar.
blum | 27 April, 2014 14:10
Prodaja okova za namestaj
Okovi za nameštaj, šarke za frontove i ormane, klizači za fioke, nogice za nameštaj. Ručice najpoznatijih proizvodjača. Bravice za ormariće i nameštaj, spojnice za nameštaj, nosači polica, Prateći okov za... Kompletan asortiman okova i dodatnih elemenata... Okov za namestaj u Beogradu se prodaje u prodavnicama specijalizovanoj za prodaju okova i materijala za stolare.
Bar bi tako trebalo da bude... U stvarnosti stvari su malo drugacije. Na svakom cosku mogu se naci kojekakve radnjice u kojima se mozete snabdeti neophodnim stvarima za delatnost koju obavljate. Pregrst robe sumnjivog kvaliteta, losih kopija i robe sa greskom. Kolicine na lageru su tragikomicno male i ako nesto zatreba da se dokupi, to vec sutra predstavlja neresiv problem. Reklamacija na pojedine nedostatke u kvalitetu prakticno ne postoji kao opcija.
Firme specijalizovana za prodaju okova za namestaj, tj. ovlasceni uvoznici i distributeri za proizvode raznih marki koji se kotiraju dobro u svetu kod nas gotovo i ne postoje. Cene kvalitetnih okova priznatih svetskih brendova: Hettich, Grass, Hafele, Blum... su astronomske. Razlog tome su distributeri (moze se slobodno reci sverceri) okova za namestaj, koji su tako organizovani da roba prodje dve-tri ruke dok ne stigne do kupca. Blum je generalno lepo organizovan na svetskom trzistu, ali nazalost u Srbiji nema predstavnistvo. Slovenci, Madjari i Rumuni ga naravno imaju. Naravno, svako se tu malo ugradi i eto cene nerealno visoke. Ajde sad ti to prodaj krajnjem korisniku. Opremanje enterijera ovde postaje poprilicno zajeban posao.
« | Jun 2025 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |